1.den

Po odjezdu ze šedi Brna nás přivítala zeleň a krásně modrá obloha ve Svojanově. Po rozdělení chatek jsme se vydali na průzkum okolí a procvičili své zeměpisné znalosti. Po návratu byla pauza na oběd a pak už jsme šli cvičit. Napřed jsme poslíli nohy běháním a pak už jsem oblékli karate-gi. Při slavnostním nástupu vytáhli vlajku a tím oficíálně zahájili soustředění karate. Pro některé to spíše bylo hledání ztracené energie po 1,5h cvičení. Po večeři jsme si ještě natahali dříví na táborák a pak už jen zasloužené volno do večerky.

2.den

Ráno budíček chvíli před sedmou, aby jsme mohli stihnot pořádnou rozcvičku ještě před snídaní. Trocha běhu a pořádné protažení se všem hodilo. Pak nás přivítala nutela na snídani a už jsme mohli jít cvičit. Ranní trénink byl zaměřen na postoje a základní techniky kihonu. Po cvičení jsme šli na procházku do blízkého lesa a zaměřili jsme se na vnímání svých chodidel, proto jsme vše dělali bosí. Po obědě a poledním klidu nás přivítal rybník, který jsme nezvykle navštívili už druhý den, neboť slunce opravdu pálí a nakonci z nás budou černoušci. Po návratu a osvěžení jsme se opět vrhli na cvičení, pokročilí se zátěží a začátečníci s nácvikem na kumite. Po večeři ještě chvílu hraní si na louce s přebíhanou a den opět utekl a byla tu večerka.

3.den

Ráno opět vymydlená obloha a hned příjemných 20 stupňů, které přes den vylšplhaly až na 28 ve stínu. Ráno po rozcvičce, snídani a úklidu opět trénink karate rozdělený na 3 cvičební skupiny. Jako další násleodvalo focení se ve skupinkách, neboť slunce nám krásně svítilo. Po obědě a poledním klidu se všichni vrhli do lesa a začli si vyrábět nástroje na sobotní speciální trénink. K večeru jsme si dali kondiční běhání na hřišti spojené s různými hrami. Pak už měli děti jen zasloužený odpočinek až do večerky.

4.den

Ráno konečně počasí na běhání a tak se hned vyzkoušela známá trasa za ovečkama. Po snídani se objevily za kopcem mraky a přinesly nám dopolední déšť, který aspoň trochu ochladil okolí. Zašlo se tedy cvičit uvnitř a před obědem jsme už zase byli na sluníčku. Po obědě a poledním klidu se všichni pustili do psaní pohlednic, ale většina měla problém kam napsat adresu a co vůbec psát, neboť na pohled se vejde víc jak 160 znaků sms. Pak už ná opět čekal trénink, který si skupina starších zpestřila opět činkami a během na blízkou sjezdovku s nádherným výhledem do dálky povzbuzováni Lukášem pokřikem „Hurá veliteli, jsem Šťastný“. Po večeři děti čekalo příjemné poslouchání povídek od Michala a pak už jen vysrpchování a zase do postelí a dobrou noc.

5.den

Děti si hned ráno provětrali švihadla a také nožky. Pak už byl normální trénink jako vždy s důrazem na naučení se nových kat. Jelikož slunce opět svítilo v plné síle, tak jsme se po cvičení opět přesunuli do lesa. Odpoledne jsme šli přivítat opět rybník a trochu ochladit těla. Pak se z nás stali trosečníky a doplavali jsme na opuštěný ostrov jen s omezeným počtem věcí, kde jsme museli přečkat zbytek dne a noci.

6.den

Ráno na ostrově a nikoho neodnesl příliv, takže všichni mohli na ranní běh, který byl předzvěstí celodenního výcviku speciálních jednotek. V 9 hodin vše propuklo slavnostním nástupem celé jednotky a rozcvičkou s posilováním. Poté následoval trénink přesunů v různých stížených podmínkách (potok, plazení v potoce, bahno rybník, překážky), kde pro dokreslení atmosféry v okolí byla střelba nepřátel a pro krytí dýmovnice. Na nikom nezůstala niť suchá. Dále si vyzkoušeli základní páky, pády, práci s teleskopem a tyčí. Odpoledne měli teoretickou část výcviku, jak se maskovat, jak komunikovat v týmu a jak se pohybovat, aby všechny tyto zanlosti mohli použít v akci. Nejprve přenášeli v týmech kládu, kterou museli rozřezat a zase se vrátit. Pak krytí chráněné osoby, kterou napadla cizí jednotka a následně ji museli osvobodit s použitím donucovacíh prostředků a střelných zbraní. Na konci celého výcviku byli všichni zúčastnění pasováni do hodnosti KADET při vyhodnocení akce. Pak už všechyn čekal jen volný zbytek večera s čtením povídek a spánek.

7.den

Máme týden za sebou a čas zkoušek se blíží. Teplotní rekordy padaly i tady na soustředění, když se zastavily na 34 stupních ve stínu. Po dopoledním cvičení v lese a obědu jsme se opět přesunuli k rybníku se zchladit. Tam jsme vydrželi až skoro do večeře. Čas jsme si krátili hraním s míčem ve vodě a honičkou. Po večeři se už trochu ochaldiloa  tak jsme se zase vrhli na karate a za odměnu po cvičení všichni dostali dobré buchtičky, co nám tu nechali rodiče a tety. Po večerce ještě výsadek tří skupin šel zkontrolovat, jestli nám větráky nad námi správěn fungují a foukají sem studený vítr.

8.den

Ráno opět krásně teplo na cvičení a tak jsme mohli pilovat techniky třeba na kolotoči či s pomocí zábradlí. Celé dopoledne tak uteklo rychle. Po obědě a poledním klidu, jsme si vyzkoušeli jaké je to mít v ruce střelnou zbraň a jak umíme mířit an cíl. Jedna skupina měla vzduchovky a druhá procházela trasu s nepřátely schovanými za stromy, které musela strefit airsoftovou pistolí. Po večeři opět trénink, který ukončil dlouho očekávaný déšť a mohla tak nastat večerka.

9.den

Rozcvička byla formou meditace v posteli, neboť ještě dozníval noční déšť. O to více jsme si pak mákli na tréninku po snídani, kdy nás přijel navštívit sensei Jan Steklý a společným úsilím jsme se snažili dosáhnout kvalitních kihon technik. Po obědě a poledním klidu jsme opět jak jinak než cvičili. Tentokrát se zaměřením na zkouškové techniky. A cvičilo se dokud jsme všichni neměli kapky potu na pásku. Po krátké pauze s melounem ještě následoval trénink sentei kata a pak už jen volno a příprava na zkoušky.

10.den

Ráno krásně sluníčko, už obvyklé toto soustředění. Po vydatné snídani čekal nejdůležitější den na soustředění a to zkoušky na vyšší technické stupně. Po pečlivé celoroční přípravě mohli ukázat co se naučili, v čem se zlepšili a že si ten tmavší pásek zaslouží. Zkoušky úspěšně složili všichni zúčastění. Po obědě a klidu nás opět čekal trénink, který byl pro 5 dětí z Domova dětí a mládeže, kteří si mohli vyzkoušet aspoň na chvíli, jaké to je cvičit karate. Před večeří si ještě děti zaběhli opičí dráhu na louce, kde mohli využít svou mrštnost. A večer u táboráku se opékali špekáčky a povídalo.

11.den

Opět krásně modrá obloha bez mráčků a den jak vymalovaný a proto jsme poslali děti po snídani do Maletína zjistit rozmanité informace o této vesnici. Třeba kolik berou dětí do školky, jak se jmenuje učitelka matematiky nebo čím jezdí místní hasiči. Pak vylo vyhodnocení a test, kolik si z 16 otázek zapamatovali. Po obědě měli stezku poznávání jídel a opět se našli zajímavé chutné pochoutky po cestě, jako třeba citrón, mušle, capari nebo třeba oliva. Jelikož slunce opět krásně hřálo, tak jsme navštívili opět rybník až do večera. Konec dne jsme zakončili scénkou od dětí a promítání filmu.

12.den

Hurá šli jsme na výlet, hned od snídaně jsme zapojili střídavou výměnu pravé a levé nohy a vydali se do 12 km vzdáleného lanového centra si vyzkoušet, jak to máme s odvahou, rovnováhou a sílou. Dorazli jsme kolem poledního a po vysvětlení pravidel chování a bezpečnsoti jsme mohli vyrazit na překážky. Krásně strávené tři hodiny jsme si užili a mohli se jeětě cestou zpátky ochladit v nedalekém rybníku. Celkem jsme si ušli krásných 22km a zaslouženě všichni dostali večeři. Každý si vylosoval tajně svého skřítka, který mu celých 24 hodin bude pomáhat. Pak už jen všichni odpočívali a jelikož venku bylo krásný teplo, tak šli zase všichni spát ven do lesa.

13.den

Dnes se nikomu nechtělo vstávat po dlouhém výlet, ale snídaně v 8 všechny probrala a nastartovala do dalšího dne. Dopoledne se hrálo na velkou schovku, kdy se děti zamaskovali do lesa a my je pak hledali. Odpoledne opět slunce pálilo a tak strávili polední klid ve stínu lesa důkladným odpočinkem. Pak se vydali zjistit pomocí indícií rozmístěných v okolí hádané slovo. Některé byli rychle k najití, jiné vyžadovali velké úsilí se k nim dostat. Vše se stihlo do večeře, která byla dílem spolupráce dvojic sedících naproti sobě a se šátkem přes oči se vzájemně nakrmili. Večer ještě promítnutí všech fotek a hurá na kutě.

14.den

Dobré ráno v 1:30 a hned na sebe kimono a cvičení v noci, rosa krásně studila do noh a tak techniky rychle ubíhali a my mohli jít zase spát. Od rána pak balení, velký úklid po okolí, ale také poslední trénink soustředění, kdy jsme do něj vložili úplně vše a opět zopakovali velké množství technik. Vše vyvrcholilo společným vyběhnutím si na pahorek a rozloučení si hlasitým povykem do tábora pod námi. Poseldní dobalení a jen co přijel autobus, tak jsme vyrazili zpět k Brnu, kde jsem se všichni přivítali s rodiči a mohli jim o tom všem povykládat.